Головна Новини та публікаціїВідеоНапрямки роботиПро насКонтакти ОПОРА - центральний сайт
ОПОРА у Facebook ОПОРА у Twitter ОПОРА у Google+ vkontakte ОПОРА у Picasa
Головна » Новини та публікації » На Вінниччині роздавали агітаційні матеріали за Володимира Зеленського без вихідних даних

На Вінниччині роздавали агітаційні матеріали за Володимира Зеленського без вихідних даних

У Вінницькій області відбулися зустрічі представників команди кандидата у Президенти Володимира Зеленського з мешканцями райцентрів Літина та Хмільника. Під час зустрічей роздавали агітаційні матеріали без вихідних даних, яких вимагає законодавство. Про це повідомляють спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА.

Так, 20 березня представники команди Володимира Зеленського провели зустрічі у Хмільнику на площі біля будинку культури на вулиці Незалежності та у Літині на вулиці Соборній. Зустрічі відбувалися за участі координаторки «Зе!Команди» у Вінницькій області Світлани Лутковської.

Під час цих заходів присутнім роздавали наліпки з написом «Зе!Команда+1». Вказана на наліпці символіка широко використовується кандидатом у виборчій кампанії, в тому числі на офіційній сторінці кампанії та зовнішній рекламі кандидата.

Також всім охочим представники команди роздавали передвиборчу програму кандидата у Президенти Володимира Зеленського, проте вона не містила жодної символіки, а її зміст повністю відповідає змісту передвиборної програми кандидата, що опублікована на сайті ЦВК та є відкритою для ознайомлення для всіх виборців.

З приводу розповсюдження наліпок ОПОРА звернулася за коментарем до представників місцевого «Зе!офісу» у Вінниці, де пообіцяли прокоментувати ситуацію. Однак, на момент виходу публікації коментаря так і не надали.

Радниця з юридичних питань Громадянської мережі ОПОРА Тетяна Юзвяк вказує, що хоча вказані наліпки з логотипом виборчої кампанії і не містять прізвища та імені кандидата в Президенти, однак вказана символіка є впізнаваною у виборців і чітко асоціюється з конкретним кандидатом на пост Президента. В даному випадку вважається, що це є прихована агітація за кандидата, тому відсутні підстави для твердження про пряме порушення Закону. Разом із цим Тетяна Юзвяк зазначає, що така практика є неприйнятною, адже вона суперечить принципу рівних прав і умов участі у виборах, який зокрема полягає у фінансуванні передвиборної агітації виключно з джерел виборчого фонду кандидата.

Відповідно до ч. 3 ст. 59 Закону України «Про вибори Президента України»друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів. Окрім того, частиною 16 статті 64 цього ж Закону забороняється виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів.

У разі встановлення факту порушення зазначених законодавчих вимог передбачається відповідальність за ч. 2 ст. 212-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, а так само організація такого розповсюдження – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян

Відповідно до ч. 1 ст. 58 Закону України «Про вибори Президента України»передвиборною агітацією вважається здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата на пост Президента України. Передвиборна агітація може здійснюватися у будь-якій формі та будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України, зокрема й шляхом розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, в яких розміщено матеріали передвиборної агітації.

Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямовано на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Із жовтня 2018 року Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за виборами Президента. З моменту офіційного старту виборчої кампанії до спостереження залучено 204 спостерігачі по всій країні. А 31 березня 2019 року та в разі проведення другого туру до них долучаться ще понад 1 500 спостерігачів. Вони також здійснюватимуть паралельний підрахунок голосів (PVT – parallelvotetabulation) з метою отримання результатів виборів, набагато швидших за офіційні та точніших за екзит-поли. Крім того, ми моніторимо використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, навчаємо правоохоронні органи щодо особливостей виборчого процесу, запустили мережу громадських омбудсменів із захисту виборчих прав громадян, оцінили виконання Україною рекомендацій міжнародних місій щодо виборчої реформи та займаємося просвітою виборців.

За коментарями звертайтеся:
Наталія Величко, координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Вінницькій області
тел.: +380636286785
 
Галина Сегеда, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області
тел.: +38 097 705 23 66

© Громадянська мережа "Опора"
представництво в Вінницькій області
2006-2014
Використання матеріалів із сайту Громадянської мережі ОПОРІ дозволене за умови наявності посилання (у випадку інтернет-видання - гіперпосилання) на opora.vn.ua